Eriolukord on meie kõigi jaoks uudne ning elame seda kõik erinevalt läbi. Vaatamata sellele on meie kui õpetajate soov ja ka kohustus olla peredele sellel perioodil toeks. Seetõttu oleme välja mõelnud erinevaid viise, kuidas hoida kontakti peredega, eelkõige lastega, samal ajal andes neile arendavaid ning mängulisi tegevusi, mida kodus ning õues ette võtta.

Saadame iganädalaselt lapsevanematele meili koos innukalt mõeldud uute tegevustega, kust laps saab valida endale tegemiseks kõige meelepärasemad tegevused. Et saada tegevustest tagasiside, oleme teinud protsessi natuke lihtsamaks ja moodustasime lastega kolmesed grupid Facebooki messengeri, kus on laps läbi lapsevanema konto ning kaks õpetajat. See annab lastele võimaluse arendada nii oma lugemist kui ka kirjutamist. Nii saame iga lapsega hoida  kontakti, andes neile individuaalset tähelepanu, samuti on see võimalus suhelda meil lapsevanematega. Peale selle on messenger hea keskkond, kus teha lastega ka videokõnesid. 

Mõned näited koos laste tehtud piltidega meie poolt antud tegevustest:

  • Kevade tunnuste märkamine - õues olles leiab praegu palju põnevaid kevade tunnuseid. Laste ülesandeks on leida enda jaoks kõige põnevamad kevade tunnused ja need üles pildistada.
  • Esemetele jätku joonistamine - valida enda jaoks üks põnev ese, mis tuleb asetada joonistuspaberile, mõelda, mida saaks sellest esemest edasi kujutada ning see joonistada.
  • Nädala jooksul taeva ja ilmastiku nähtuste uurimine (pilved, sademed, tuul, päike, tähed jne), samal ajal mõtiskledes, et kuidas vaheldub ilm päeva jooksul, taeva ning ilmastiku nähtuste võrdlemine ehk sarnasuste ja erinevuste leidmine.
  • Pilvede vaatlemine ja mõne huvitava pilve ülespildistamine, pilvest kujundi joonistamine.
  • Ühe tegelase joonistamine ning tegelasele kas kohvifiltrist, majapidamispaberist või taskurätikust seeliku meisterdamine.
  • Meil on mõned sõnad täherägastikku ära kadunud. Laste ülesandeks on aidata meil need sõnad üles leida: https://learningapps.org/watch?v=paks2t8ek20. Vihjeks on see, et mõned tähed või sõnad võivad kattuda teiste sõnadega. 
  • Kui vahva oleks leida loodusest või igapäevaelust esemeid, millest teha kunsti enda sünnikuupäevast! Ülesandeks ongi leida erinevaid esemeid ja vahendeid, millest kujutada enda sünnikuupäev.
  • Ühte numbrit kasutades kujutada sellest loom või taim. Valida tuleb üks number ning seejärel mõelda, mida saaks sellest numbrist joonistada. Kes oskab, siis juurde ka kirjutada, kelle või millega pildil on tegu ja millist numbrit on kasutatud. 
  • Aprillikuu on lisaks naljakuule ka nutikuu, siis sellega seotult võiksid lapsed lugeda ära, palju nutiseadmeid neil kodus on ja meile sellest teada anda.
  • Lisaks, et lapsed saaksid vahepeal arendada lugemist, oleme mõelnud meie rühma lastest mitmeid jutukesi, mille lõpus on ka küsimused, millele lapsed peale lugemist vastata saavad. Lastele see väga meeldib, sest kui jutud on neist endist, on neil palju põnevam ja suurem motivatsioon jutukesi lugeda.

Loodame, et saime anda uusi ideid või olla lihtsalt põnevaks lugemiseks! Palju tervist, positiivsust ja vahvat tegutsemist meie rühma poolt :)

Grete Kingsepp

Helesinise rühma õpetaja


Lehekülge haldab: Marve Piilbak,  õppealajuhataja.
marve.piilbak[at]kiisala.edu.ee tel. 6561706